Światowy dzień sportu

Iga Świątek, Robert Lewandowski, Irena Szewińska, Adam Małysz, Robert Kubica – sportowa, polska tradycja miała i ma się świetnie. Jest kogo podziwiać, jest kim się inspirować! Światowy Dzień Sportu to doskonała okazja, żeby przyjrzeć się nie tylko wybitnym sportowcom z pierwszych stron gazet, ale zwrócić uwagę na zaangażowanie fizyczne statystycznego Polaka. Niestety – o ile w kibicowaniu jesteśmy fantastyczni, o tyle w utrzymywaniu własnej, sportowej rutyny, mamy duże braki.

Polacy znajdują się w niechlubnej grupie najmniej wysportowanych Europejczyków. 65% naszych rodaków przyznaje, że w ogóle nie uprawia sportu (Eurobarometr), a tylko 2% Polaków trenuje regularnie.

Ile i jak ćwiczyć?

Światowa Organizacja Zdrowia rekomenduje osobom dorosłym co najmniej 150 – 300 minut umiarkowanego lub 75 – 150 minut intensywnego ruchu tygodniowo. Prawdę powiedziawszy, słowo „rekomendacja” nie jest do końca trafione – dużo bardziej zgodne aktualnym stanem rzeczy byłoby „kategorycznie zaleca”. Wszak sytuacja zdrowia Polaków jest poważna.

Dlaczego nie ćwiczymy?

Wśród powodów, dla których nie podejmujemy aktywności fizycznej, powtarza się kilka:

– nadwaga i wiek, które (według ankietowanych) dyskwalifikują z treningów,

– brak wiedzy, jak ćwiczyć mądrze,

– lęk przed porażką i złe doświadczenia z przeszłości,

– brak czasu.

Kluczem do osiągnięcia sukcesu w postaci dobrostanu psychicznego i fizycznego, jest wprowadzenie zdrowych nawyków. Nie należy postrzegać treningów jako jednorazowych działań realizowanych raz do roku podczas Międzynarodowego Dnia Sportu. Wpiszmy aktywność fizyczną do swojej codziennej listy zadań. Od czego zacząć? Przede wszystkim skorzystajmy z porady kogoś, kto może nam pomóc.

W ramach SYNERGII DLA ZDROWIA, do której Centrum Medyczne zaprasza firmy, udostępniony jest SPERSONALIZOWANY PROGRAM DIETETYCZNO-TRENINGOWY z uwzględnieniem schorzeń cywilizacyjnych. Program stworzony jest m.in. we współpracy z platformą Just be FIT . Dzięki wykwalifikowanej kadrze specjalistów, pacjenci mogą liczyć na rzetelne, sprawdzone informacje z zakresu żywienia i treningu oraz porcję wsparcia i motywacji. To też świetna opcja dla tych, którzy z jakiegoś powodu nie chcą korzystać z usług siłowni i klubów fitness.

Dobry trening – dostosowany do kondycji, możliwości, wieku, ale także schorzeń pacjenta – będzie pomagał, a nie szkodził. Dzięki bogatej ofercie treningów, dopasowanych do indywidualnych możliwości i predyspozycji; kluby fitness to miejsce dla wszystkich. Zgubne jest zakładanie na starcie planów, których nie będziesz w stanie zrealizować. Tak popularna metoda małych kroków, w tym przypadku jest najbardziej efektywnym rozwiązaniem. Jeśli od kilku lat nie ćwiczyliśmy, zracjonalizujmy sportowe marzenia i zamiast godzinnych treningów biegowych, postawmy na początek na szybki spacer.

7 kwietnia co roku upamiętnia otwarcie pierwszych letnich igrzysk olimpijskich w epoce nowożytnej. Sport z wielkich stadionów i boisk jest wspaniały i znaczący. Równie wielką wartość ma również codzienny ruch Polaków w ich domach, na podwórkach, w parkach czy na orlikach. To on buduje narodowe zdrowie – warto o tym pamiętać!

Masz pytania? Zadzwoń lub zostaw nam swój numer oddzwonimy!