Światowy Dzień Sportu – 6 kwietnia

Jeżeli ktoś zaproponowałby Wam lek, który ogranicza ryzyko chorób, zapewnia długie i szczęśliwe życie, uśmierza ból i jednym słowem jest lekarstwem na zdrową egzystencję – skorzystalibyście? Z pewnością znalazłoby się mnóstwo osób, które byłyby w stanie zapłacić za taki farmaceutyk każdą cenę. Rzecz w tym, że taki lek… już istnieje. Jest bezpłatny, dostępny dla każdego i praktycznie od zaraz. Mowa o sporcie.

Konieczność wdrożenia go do codziennej rutyny jest tym bardziej ważna, jeśli posłuchamy ostrzeżeń Światowej Organizacji Zdrowia – siedzący, pozbawiony codziennego ruchu tryb życia, jest jednym z pięciu najważniejszych czynników rozwoju chorób cywilizacyjnych.

W Międzynarodowy Dzień Sportu dla Rozwoju i Pokoju, warto przypomnieć jak ogromne znaczenie dla każdego człowieka ma codzienna aktywność fizyczna. Data, 6 kwietnia, nie jest przypadkowa. Tego dnia w 1896 roku miały miejsce uroczystości otwarcia pierwszych, nowożytnych Igrzysk Olimpijskich. Choć nie każdy musi być zawodowym sportowcem i pojawiać się na Olimpiadzie, każdy może skorzystać z dobroczynnych skutków działania sportu w swoim życiu.

Już 30 minut spacerowania dziennie wydłuża życie średnio o 3,5 roku! Według badania The Harvard Nurses Health Study; regularny, półgodziny marsz zmniejsza ryzyko rozwoju chorób serca, udaru mózgu, raka piersi i cukrzycy o ponad 30%! Według Ministerstwa Zdrowia, (…) zdrowe dorosłe osoby w każdym wieku powinny przeznaczać co najmniej od 150 do 300 minut tygodniowo na aktywność fizyczną o umiarkowanej intensywności, 75 minut tygodniowo na ćwiczenia aerobowe (wytrzymałościowe) o dużej intensywności (…).

Warto zacząć od małych kroków. Wysiądźmy kilka przystanków wcześniej i wróćmy do domu pieszo. Zamiast seansu przed telewizorem – wybierzmy spacer, zamiast windy – schody. To właśnie takie małe działania budują siłę naszych nawyków!

Jaki sport jest najlepszy? Dokładnie ten, który uprawiamy systematycznie, konsekwentnie i z przyjemnością. Wydaje Ci się, że spacer lub marszobiegi są za mało intensywne? Nic bardziej mylnego! W perspektywie czasu, niepozorne chodzenie po lesie kilka razy w tygodniu może mieć dla naszego zdrowia olbrzymie, pozytywne skutki. Bieganie, jazda na rowerze, pływania, rolki, joga, nordic walking – każda forma ruchu będzie idealna.

Jeśli dodamy do niej racjonalne, zdrowe odżywianie – możemy być pewni, że nasz organizm odwdzięczy nam się za to, jak dobrze go traktujemy. W CMP doskonale rozumiemy, jak istotne jest połączenie tych dwóch elementów. W pakietach Synergia dla firm można znaleźć dostęp do platformy Just be fit, oferującej indywidulany plany dietetyczne i treningowe. To świetny pomysł dla tych, którzy nigdy wcześniej nie korzystali z tego typu usług, albo dla osób, które mają już za sobą przygodę z trenerem i dietetykiem personalnym.

W walce o swoje zdrowie, zawsze warto zacząć od początku – nieważne, ile tych początków znajduje się na naszym koncie.

Masz pytania? Zadzwoń lub zostaw nam swój numer oddzwonimy!