Abonamenty dla pracowników bez ograniczeń w Centrum Medyczne CMP Piaseczno, Warszawa

Abonamenty dla pracowników bez ograniczeń w Centrum Medyczne CMP Piaseczno, Warszawa

 

Abonamenty medyczne to obecnie podstawowy benefit pracowniczy. Oferta CMP w tym zakresie to pakiety dopasowane do potrzeb pracodawcy, wygodne dla pracowników, bez ograniczających warunków dotyczących wieku i okresu karencji, a także zapewniające kontynuację leczenia u konkretnego lekarza.
Są to bardzo ważne czynniki, ponieważ główny problem przy korzystaniu z abonamentów dużych firm lub ubezpieczeń zdrowotnych z opieką medyczną stanowią właśnie te ograniczenia. W CMP pracownicy nie wypełniają ankiety zdrowotnej, co sprawia, że stan zdrowia nie ma wpływu na sprzedaż abonamentu.

To, co nas wyróżnia na rynku, to jest brak wykluczeń, chociażby związanych ze stanem zdrowia pracownika lub z realizacją różnych procedur medycznych, na przykład z takimi zdarzeniami jak wypadek czy korzystanie ze sportów ekstremalnych. Zdarza się, że firmy stosują też wykluczenia związane z chorobami przewlekłymi występującymi u pracowników. U nas tego nie ma – mówi Łukasz Banasiewicz, dyrektor handlowy CMP.

Ważne jest także to, że po podpisaniu umowy nie obowiązuje okres karencji.

– Ze świadczeń można korzystać od razu po zakupieniu opieki – dodaje dyrektor.

Z uwagi na starzenie się społeczeństwa coraz więcej firm zatrudnia i będzie zatrudniało osoby w wieku powyżej 60-tki, a także starsze, które także będą chciały korzystać z abonamentów pracowniczych. CMP nie wyklucza takich osób z grupy upoważnionych do korzystania z opieki zdrowotnej. Nie ma tutaj limitów wiekowych, który w wielu firmach jest określany, na przykład do lat 60-ciu.
Oferta sieci nie ogranicza się do managerów, ale jest dostosowana do pracowników szeregowych.

– Jest tak głównie z uwagi na oferowany przez nas zakres usług, który jest jak najbardziej korzystny dla tej grupy pacjentów. Jest to typowa ogólno ambulatoryjna opieka, w miarę kompleksowa, jest w niej nielimitowany zakres badań diagnostycznych, konsultacje specjalistyczne. Ze względu na nasze możliwości i potencjał takich badań – zyskujemy lepszą ofertę, korzystną cenowo – dodaje Łukasz Banasiewicz.

 

Leczenie u konkretnego lekarza – to możliwe.

Problemem w korzystaniu z ofert abonamentowych jest często brak możliwości kontynuacji leczenia u konkretnego lekarza. Pacjent rejestrując się, kontaktuje się z call center dużych firm lub z towarzystwem ubezpieczeniowym, które podaje najbliższy możliwy termin wizyty u lekarza danej specjalizacji, nie w określonej placówce czy u określonego lekarza. Nie ma wówczas możliwości kontynuowania leczenia u konkretnego lekarza. Wynika to z ograniczonej liczby lekarzy na terenie Warszawy i z konieczności wyznaczania wizyt w placówkach podwykonawczych, co finalnie może zaburzać proces leczenia.

W CMP jest jednak inaczej.

– Gwarantujemy kontynuację leczenia u wskazanego lekarza, nie prowadzimy bowiem sterowania ruchem pacjentów i nie ma u nas problemu z umówieniem wizyty u konkretnego lekarza i w związku z tym z kontynuacją u niego leczenia – wyjaśnia dyrektor Banasiewicz.

– Oczywiście, możemy na życzenie klienta wskazać szybszy termin bez wskazywania konkretnego lekarza, ale jeżeli pacjent ma mieć kontynuację leczenia, to mu to umożliwiamy – dodaje.

Jest to możliwe między innymi dzięki temu, że CMP jako jedna z nielicznych firm posiada tak dużo oddziałów własnych, obecnie jest to 13 przychodni. Najnowsza placówka została otwarta we  wrześniu na Gocławiu, firma zapewnia więc opiekę medyczną prawie w każdej stołecznej dzielnicy.
Obecnie placówki CMP działają w warszawskich dzielnicach – Gocław, Ochota, Wola, Żoliborz, Centrum, Białołęka, Wilanów, Ursynów a także w Łomiankach, Piasecznie i Józefosławiu.

W związku z tym, że mamy tyle własnych placówek, możemy zagwarantować dostęp w każdej z nich do historii choroby pacjenta, co nie jest możliwe, gdy korzysta się z usług przychodni partnerskich, nie będących częścią systemu firmy – wyjaśnia dyrektor Banasiewicz.

– Korzystając z placówek partnerskich jesteśmy dla nich „nowym” pacjentem, o którym nic nie wiedzą, przy korzystaniu z naszych placówek nie ma tego problemu, lekarze z każdej z nich mają wzgląd do całego procesu leczenia pacjenta.

 

Najmniejsze firmy – ze statusem VIP

Oferta sieci CMP, której placówki wykonują kilka tysięcy konsultacji dziennie, może konkurować z dużymi graczami, działającymi w Warszawie, a ponieważ nie zawiera ona kosztochłonnych procedur (na przykład badań w zakresie „ciężkiej” diagnostyki obrazowej), ceny pakietów są konkurencyjne w porównaniu z nimi.

Cena pakietu podstawowego dla pracownika zaczyna się już od 15 złotych. Pakiet taki zapewnia pracodawcy możliwość wykonania obowiązkowych badań medycyny pracy, a także gwarantuje profilaktykę dostępną w podstawowej opiece zdrowotnej. Dzięki temu mamy również wpływ na minimalizację absencji chorobowej wśród pracowników, zwiększamy też ich motywację do pracy – wyjaśnia Łukasz Banasiewicz.

– Jest to na pewno oferta atrakcyjna, a ponieważ w tej chwili abonamenty – to benefit podstawowy, biorąc pod uwagę coraz większe oczekiwania pracowników i sytuację na rynku pracy, umożliwia spełnianie tych oczekiwań także przez najmniejsze firmy. Osobom prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą proponujemy natomiast abonamenty takie jak dla pacjentów indywidualnych, są wśród nich niedrogie pakiety, które umożliwiają korzystanie ze świadczeń za niewielką opłata, na przykład 15 zł za wizytę – mówi dyrektor handlowy CMP.

Dla CMP, które nie bazuje wyłącznie na dużych korporacjach, bankach i firmach z sektora finansowego, których management przyzwyczajony jest do szerokiego zakresu usług, obejmującego zabiegi operacyjne i drogie badania, cenny jest każdy, także najmniejszy klient.

– Małe i średnie firmy są dla nas ważne i zapewniamy im status, jakiego z pewnością nie otrzymują u konkurencji – wyjaśnia Łukasz Banasiewicz.

– Będąc uczestnikami wielu wydarzeń dotyczących polityki pracowniczej, takich jak Forum Zdrowie Pracownika, Kongres Kadry, przeprowadzaliśmy ankiety z pracownikami działów kadr i wynika z nich, że największym problemem jest ograniczanie lub niegwarantowanie dostępu do świadczeń czyli termin i kontynuacja leczenia. My te dwa elementy staramy się realizować na największym poziomie. U nas każda firma może mieć status VIP-a.

Dla małych i średnich firm ważne jest także, aby placówka medyczna była blisko. W przypadku badań medycyny pracy w przychodniach sieci CMP są one wykonywane jednego dnia i w jednym miejscu. Tym samym pracodawca ma gwarancję wywiązania się z ustawowego obowiązku, bez kilkakrotnego opuszczania przez pracownika miejsca zatrudnienia.

 

Spełniamy życzenia klientów

Aby jak najlepiej dopasować ofertę do poszczególnych klientów, CMP otwiera nowe placówki i bazuje na osobistych spotkaniach, podczas których można najlepiej poznać potrzeby firm.

– Zatrudniamy przedstawicieli handlowych, którzy spotykają się z klientami. Staramy się nie oferować sprzedaży zdalnie, ale bazować na spotkaniach osobistych, co pozwala dopasować pakiety do potrzeb klientów i do potrzeb lokalizacyjnych. Oczywiście, nie jest tak, że oferujemy sprzedaż wyłącznie na spotkaniach, możliwe jest także przesłanie oferty mailowo, jednak staramy się mimo to zawsze umówić spotkania, a nie tylko bazować na korespondencji – wyjaśnia Łukasz Banasiewicz.

– Mamy wielu klientów z Warszawy, z uwagi na sieć naszych placówek działającą w stolicy, ale z naszych usług korzystają firmy z terenu całej Polski. Gwarantujemy opiekę na terenie całego kraju – dodaje.

Dostosowując się do potrzeb klientów, CMP dopasowuje ofertę nawet dla jednej firmy.

– Gdy na przykład klient ma kilku pracowników na terenie, gdzie nie działa nasza placówka ani placówka partnerska, jesteśmy w stanie w krótkim czasie to zmienić, czyli podpisać umowę z podwykonawcą i umożliwić tym osobom dostęp do świadczeń medycznych – zapewnia dyrektor handlowy CMP.

Tempo załatwiania spraw i proces decyzyjny jest w sieci CMP szybszy niż w firmach które posiadają bardziej rozbudowaną strukturę, również proces przygotowania pakietu szytego na miarę, pod potrzeby klienta.

Pracodawcom proponowane są trzy rodzaje pakietów medycznych dla firm – Basic, Optimal i Premium. Każdy z nich jest odpowiednio dopasowany do potrzeb firmy i pracowników. Każdy pakiet zawiera kompleksową medycynę pracy, konsultacje internistyczne oraz pielęgniarskie zabiegi ambulatoryjne.
Pakiet Optimal to między innymi badania diagnostyczne i szczepienia ochronne. W pakiecie Premium zawarty jest program rehabilitacyjny, który zapewnia nieograniczony dostęp do zabiegów w zakresie fizykoterapii, a terapia manualna jest oferowana z 50-procentową zniżką. Pakiet ten zawiera także program stomatologiczny.

CMP nie odstając od trendów XXI wieku, stosuje także innowacyjne rozwiązania technologiczne, które mają wpływ na jakość obsługi. Należą do nich: aplikacja mobilna, portal pacjenta, rejestracja wizyty przez internet, rejestracja na miejscu przez aplikację – bez konieczności podchodzenia do rejestracji, co bardzo ułatwia pacjentom korzystanie ze świadczeń placówek sieci.