Abonamenty medyczne coraz popularniejsze

Abonamenty medyczne coraz popularniejsze

Z powodu problemów dotykających publiczną służbę zdrowia,  w której drastycznie zaczyna brakować personelu i wydłużają się kolejki oczekujących na świadczenia, coraz częściej pacjenci decydują się na skorzystanie z oferty abonamentowej prywatnych firm medycznych.


Plusem takiego rozwiązania jest szybki i zwykle bezproblemowy dostęp do konsultacji i badań, często w placówce zlokalizowanej blisko miejsca zamieszkania lub miejsca pracy, a jeżeli akurat dany specjalista nie jest w niej dostępny, to może przyjmować w innej przychodni danej sieci lub w przychodni współpracującej. Na wizytę łatwo się zarejestrować, korzystając z call center lub rejestracji elektronicznej.


W sieci łatwiej


Abonamenty oferują najczęściej centra medyczne, które prowadzą więcej niż jedną przychodnię. Wówczas oferta jest pełniejsza, oferowane specjalności mogą się uzupełniać, a wprowadzane zniżki i udogodnienia dla pacjentów korzystających z usług abonamentowych mogą być dostępne w wielu lokalizacjach.

Dzięki sieci placówek współpracujących centrum medyczne zlokalizowane na przykład w Warszawie może oferować świadczenia w ramach abonamentów w różnych miastach Polski. Jest to ważne dla osób często się przemieszczających, na przykład w związku z pracą, albo zmieniających miejsce zamieszkania, oraz dla firm mających oddziały w różnych regionach kraju i często wysyłających swoich pracowników w delegacje.

Pacjenci abonamentowi zyskują dostęp do wybranego pakietu świadczeń, zwykle są to konsultacje kilku-kilkunastu lub nawet większej liczby lekarzy, zestawy badań i zabiegów, w tym na przykład rehabilitacyjnych czy opieka stomatologiczna. Zestawy te są indywidualnie dobierane, w zależności od potrzeb, brany jest pod uwagę wiek pacjenta, jego płeć i rodzaj wykonywanej pracy.

Młodą kobietę z pewnością zainteresuje pakiet zawierający opiekę ginekologiczno-położniczą, a mężczyznę po 50-tce – pakiet badań kardiologicznych i możliwość korzystania z konsultacji fizjoterapeuty. Pakiety podstawowe mają także możliwość uzupełniania o moduły dotyczące określonych potrzeb zdrowotnych. Pozytywną stroną posiadania pakietu medycznego jest także to, że można wiele badań wykonać w jednej lokalizacji, często nawet jednego dnia.


Abonament szyty na miarę


Pakiety mają różne ceny, zależą one od zawartości. Placówki oferują też swoim pacjentom abonamentowym zniżki na usługi nie objęta pakietami, przygotowują dla nich różne promocje na poszczególne świadczenia, a także akcje prozdrowotne, wiążące się na przykład z bezpłatnymi badaniami czy udziałem w prelekcjach czy pokazach.

Abonamenty mogą być przeznaczone zarówno dla pacjentów indywidualnych jak i dla firm. W tym drugim przypadku zwykle pracodawca finansuje pracownikom część takiego pakietu. Rozwiązanie to stosuje coraz więcej przedsiębiorstw, w zasadzie abonament medyczny stał się już normą, i to nie tylko w przypadku dużych prywatnych korporacji, ale także sieci sklepów, hurtowni oraz jednostek publicznych, takich jak urzędy czy szkoły.

Dla pracodawcy  jest to wydatek, ale jako inwestycja w zdrowie z pewnością się opłaca. Z badań wynika, że pracownicy posiadający opiekę abonamentową są zdrowsi, a tym samym bardziej wydajni. Pracodawca zyskuje także opinię dbającego o zatrudnionych, co w obecnej sytuacji braku rąk do pracy nie jest bez znaczenia.

Abonamenty medyczne dla firm również dobierane są indywidualnie, pod kątem określonych potrzeb pracowniczych. Jeśli jest to firma zatrudniająca kierowców pakiety zawierają konsultacje specjalistów przeznaczonych dla tej grupy zawodowej (na przykład konsultacje neurologiczne), jeżeli jest to sieć marketów, zatrudniająca głównie kobiety, to oferta musi uwzględniać ich potrzeby (w pakiecie wówczas znajdą się z pewnością konsultacje ortopedy i ginekologa oraz fizjoterapeuty), jeżeli przedsiębiorstwo zatrudnia osoby mające często kontakty z trudnymi klientami, to przydać im się mogą konsultacje psychologiczne, których celem będzie umiejętność radzenia sobie ze stresem.

W każdym przypadku wybór oferty abonamentowej jest poprzedzony poznaniem grupy pracowników i występujących najczęściej w tej grupie problemów zdrowotnych.

Ponieważ coraz więcej osób zakłada własną działalność gospodarczą, firmy oferujące abonamenty, wychodząc naprzeciw także ich potrzebom, zaoferowały pakiety medyczne, których cena jest dostosowana do możliwości finansowych takich mikroprzedsiębiorców.