Popraw swoją konkurencyjność na rynku pracy – wykup pracownikom abonament medyczny!

Popraw swoją konkurencyjność na rynku pracy – wykup pracownikom abonament medyczny!

W dzisiejszych czasach, w niektórych branżach, to pracodawcy muszą walczyć o pracownika, a nie pracownicy o zatrudnienie. Dotyczy to zarówno kadry nisko wykwalifikowanej (m.in. kierowców, robotników czy magazynierów), jak i specjalistów o wieloletnim doświadczeniu – szczególnie z branży IT. Jak stać się więc konkurencyjnym pracodawcą? Zwykła umowa o pracę już nie wystarcza. Należy zatroszczyć się także o abonament medyczny, tj. pakiet prywatnej opieki zdrowotnej, który w dzisiejszych czasach jest niemal standardem.


Co jest najważniejsze dla pracowników?


Badanie Nielsena z 2018 roku pokazało, że jednymi z najczęściej podawanych kryteriów wyboru pracodawcy są: atrakcyjne wynagrodzenie, atmosfera pracy i stabilna umowa (tj. umowa o pracę). W dalszej kolejności podawane były dodatki do pensji, w tym premie i benefity. Konkurencyjność przedsiębiorstwa zależy więc od wypłacalności firmy, polityki przedsiębiorstwa i relacji wewnętrznych. Są to absolutne podstawy, które sprawiają, że oferta pracodawcy w ogóle będzie brana pod uwagę przez kompetentne osoby.

Prawdziwym krokiem ku poprawie konkurencyjności przedsiębiorstwa na tle konkurencji jest zaoferowanie pracownikom benefitów. Najczęściej oferowanymi przez pracodawców benefitami są karty Multisport oraz abonamenty medyczne. Stały się one niemal standardem w korporacjach i firmach o dużym znaczeniu rynkowym, ale i średnie przedsiębiorstwa oferują je swoim pracodawcom.


Abonament medyczny – z jakimi kosztami się wiąże?


To, jakiej wysokości będzie wydatek zależy od zakresu usług, jaki będzie obejmował pakiet, ilości pracowników i wybranego centrum medycznego. Ceny wahają się od kilkunastu do kilkuset złotych miesięcznie za jednego pracownika – w przypadku CMP zaczynają się one już od 15 zł. Zdarza się, że w przypadku bardzo dużych firm oferty przygotowywane są indywidualnie. Pełny koszt abonamentu medycznego leży po stronie pracodawcy.


Benefity – jakie mają znaczenie dla przedsiębiorstwa?


Mogłoby się wydawać, że benefity są dla przedsiębiorstwa tylko i wyłącznie dodatkowym wydatkiem. Nie do końca jednak tak jest. Korzyści są bowiem obustronne i jest ich wiele.

Abonament medyczny jest gwarancją, że w razie choroby pracownik zwróci się do specjalisty, który pomoże mu szybko „wrócić do zdrowia”. Przekłada się to na długość zwolnień lekarskich – szacuje się, że im szybciej diagnozowani są pracownicy, tym szybciej wracają do pracy. Abonament medyczny wpływa także pozytywnie na postrzeganie pracodawcy, a tym samym – na motywację do pracy. Karty Multisport są zaś często zachętą dla pracowników do prowadzenia zdrowego trybu życia, wprowadzenia aktywności fizycznej i zachowania work-life balance.

Szczęśliwy pracownik będzie bardziej efektywny i zmotywowany, co może przełożyć się na wyniki firmy. Będąc usatysfakcjonowanym z pracy w danym przedsiębiorstwie nie poszukuje się także innej, co przekłada się także na zmniejszenie rotacji pracowników, a tym samym obniżenie kosztów związanych z procesem rekrutacyjnym i szkoleniami przygotowawczymi do podjęcia zatrudnienia w obrębie danej firmy. Wszystko to sprawia, że dodatkowe benefity można uznać nie za wydatek, a za inwestycję.