Odwoływanie wizyt lekarskich

Odwoływanie wizyt lekarskich

 

Żyjemy czasach generujący dużą presję coraz bardziej cennego czasu.
Nieustanny pośpiech często sprawia, że część spraw „wypada nam z głowy”.
Aby temu zapobiegać wielu z nas wypracowało już sobie nawyk prowadzenia terminarzy, aby zapisywać sobie spotkania i wydarzenia, zwłaszcza jeśli ich terminy są ustalane z dużym wyprzedzeniem.

Co natomiast, jeśli tuż przed ustaloną datą okaże się, że nie możemy z jakiegoś powodu się spotkać? W takiej sytuacji ze względu na poszanowanie czasu innych osób, które zapewne także nie mają go w nadmiarze powinniśmy o tym fakcie poinformować drugą stronę i to bez względu na to czy jest to znajomość ze sfery prywatnej, fryzjer, kosmetyczka, czy lekarz.

 

CZAS OCZEKIWANIA NA WIZYTY U LEKARZY SPECJALISTÓW
Każda placówka medyczna ma na uwadze minimalizowanie czasu oczekiwania na wizyty lekarskie i badania diagnostyczne. Misją naszego Centrum jest świadczenie usług medycznych dla pacjentów indywidualnych i instytucjonalnych na wysokim poziomie w sposób rzetelny, w przyjaznej atmosferze i z dużym naciskiem poszanowania praw pacjenta, ale także jego cennego czasu.
Dlatego uruchomiliśmy wieloprofilową sieć Oddziałów Centrum Medycznego dostępnych dla Państwa na terenie Warszawy i jej okolic, w których pracuje obecnie ponad 400 lekarzami różnych specjalności. Ze względu na poszanowanie czasu pacjenta i optymalizację czasu pracy lekarzy dokładamy wszelkich starań związanych z osiąganiem celu jakim jest minimalizowanie czasu oczekiwania na wizytę.

 

PRZYPOMNIENIE O TERMINIE ZBLIŻAJĄCEJ SIĘ WIZYTY
Wizyty u lekarzy specjalistów związane z profilaktyką jak i planowaniem cyklicznych kontroli są często rezerwowane z dużym wyprzedzeniem. Długi czas oczekiwania na kolejną wizytę kontrolną może zostać przez pacjenta zapomniany, dlatego coraz więcej placówek medycznych decyduje się na aktywowanie aplikacji, zadaniem której jest wysyłanie informacji o zbliżającym się terminie wizyty za pomocą wiadomości SMS. Dzięki niej pacjent otrzymuje na swój telefon wiadomość, przypominającą o zbliżającej się wizycie, który jednocześnie daje pacjentowi realną szansę odwołania jej z odpowiednim wyprzedzeniem jeśli zbliżający się termin dla pacjenta z jakiegoś powodu jednak nie jest możliwy do stawienia się na wizytę.

W treści takiej wiadomości znajduje się między innymi: data i godzina planowanej wizyty, nazwa placówki oraz informacja o prostym sposobie umożliwiającym zrezygnowanie z wizyty.
Żeby zrezygnować z wizyty zazwyczaj należy wysłać odpowiedź w formie sms. W przypadku Naszego Centrum Medycznego jest to wiadomość zwrotna w formie sms o treści „N”.

 

NO- SHOW – WIRTUALNY PACJENT
Jak wynika ze statystyk placówek medycznych wielu pacjentów nie zgłasza się na umówione wizyty. To sprawia, że lekarze nie przyjmują tylu pacjentów, ilu mogliby pomóc w danym dniu.
Pacjenci, którzy często skarżą się na długie terminy wizyt, nie odwołując ich i nie przychodząc na konsultację lekarską przyczyniają się niestety do wydłużania terminów dostępu do usług medycznych.
Tymczasem poinformowanie o swojej nieobecności na zaplanowanej wizycie umożliwia skorzystanie z pomocy lekarskiej innym osobom. Co więcej, dzięki sprawnej organizacji pracy ten sam lub inny pacjent może liczyć na szybszy termin wizyty kolejnej. Warto więc szanując swój czas i czas lekarzy specjalistów mieć na uwadze to, by zgłosić swoją nieobecność z odpowiednim wyprzedzeniem.
W Centrum Medycznym CMP dzięki wysokiej kulturze osobistej naszych Pacjentów jak i nowoczesnym rozwiązaniom komunikacyjnym i technologicznym jeśli termin odwołanie wizyty jest możliwe na wiele sposobów.

 

JAK WIĘC ODWOŁAĆ WIZYTĘ W CENTRUM MEDYCZNYM CMP?
Nieodwołanie wizyty lekarskiej zakłóca optymalne wykorzystanie pracy specjalistów, wprowadza chaos, wydłuża kolejki i czas oczekiwania na wizyty.
Prowadzi też do niezadowolenia pacjentów ze względu na wydłużone terminy oczekiwania na kolejne wizyty.
Tymczasem, aby temu zaradzić w naszym Centrum wystarczy, w razie niemożności zgłoszenia się na wizytę wykonać jedną z poniższych czynności:

1. zadzwonić do naszego Centrum Rezerwacji Wizyt pod numer 22 737 50 50 i odwołać wizytę
2. wpisać „N” w odpowiedzi na SMS z jaki dostaje nasz Pacjent z przypomnieniem o wizycie co sprawia jej automatyczne odwołanie w naszym systemie.
3. skorzystać z portalu pacjenta www.portalpacjenta.cmp.med.pl dostępnego 24 h/dobę i umożliwiającego także odwołanie wizyty.
4. skorzystać z opcji CZAT na www.cmp.med.pl lub www.portalpacjenta.cmp.med.pl gdzie jest możliwość odwołania wizyty w kontakcie bezpośrednim z naszym pracownikiem
5. zgłosić się do Recepcji dowolnego – jednego z 11 naszych Oddziałów i odwołać wizytę osobiście

Zarządzanie sobą w czasie i optymalne gospodarowanie czasem jest obecnie dla nas wszystkich bardzo ważne.
Poszanowanie czasu własnego i innych pomaga nam jako dostawcy usług medycznych być zawsze gotowym do pomocy Pacjentowi.

Aktywne działanie naszych Pacjentów w obszarze odwoływania wizyt przekłada się wprost na minimalizowanie czasu oczekiwania na usługi.

Przy okazji więc serdecznie dziękujemy Państwu za te działania.
Zapewniamy, że są one ważne zarówno dla Państwa jak i dla nas, zwłaszcza w okresie wzmożonej zachorowalności.

Wszystkich Państwa z prawdziwą przyjemnością zapraszamy po zdrowie – w dogodnym terminie i lokalizacji jednego z naszych 11 Oddziałów na terenie Warszawy i okolic.